torsdag 28 maj 2009

På Finlandsbåten

I kväll ska jag resa på en snabb visit till Finland för att hälsa på en sjuk släkting. Jag är närmast uppvuxen på Finlandsbåtarena och har rest fram och tillbaka med dem oräkneliga gånger. Sm barn var det bollhav och smörgåsbord som var gjrejen. Som tonåring och ung vuxen reste jag ofta själv, sov på golvet och hittade tågluffare att festa i nattklubben med. Nu reser jag oftast med Martin och Matilda och snart kommer också hon att vara i bollhavet, så cirkeln sluts. Den här gången är det dock bara jag och min mamma som reser och vi kommer hem igen redan i övermorgon.
Jag har tagit oräkneliga bilder på dessa båtar. Man kan hamna i de mest oväntade situationer. Som till exempel den gången jag åkte dagbåt till Åbo och en kinesisk barndansgrupp uppträdde i nattklubben på eftermddagen. De var på turné och gjorde ett extrauppträdande bara den gången där. Tycker sjäv att bilderna blev överraskande fina. Jag var 19 år och det var under min första riktiga foto-passionsperiod.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar