torsdag 4 februari 2010

Hemmajobb

Efter att ha lämnat en på gränsen till för snorig unge på förskolan tyckte jag det var bäst att stanna hemma och jobba idag ifall de skulle ringa. Nu ska jag hämta henne om mindre än en timme och de har inte ringt än. Förskolans snortröskel måste vara bra hög, men det är väl som man ständigt blir påmind om när man har barn: allt handlar om ALLMÄNTILLSTÅNDET. Tror inte jag ens hade hört ordet allmäntillstånd innan Matilda föddes men nu är det ett vardagsbegrepp för oss hemma. "Hur är hennes allmäntillstånd?". "Idag var hon verkligen jättetrotsig men allmäntillståndet är bra". Som en annan husläkare. Och så känner vi på hennes nacke för att se om hon har feber. Så fort hon höjer rösten åker handen ner i nacken, så är det i förkylningstider. Jag läste att februari är den värsta vab-månaden, det stämmer säkert.
Jobba hemma iallafall. Jag har försökt fota lite vårinspiration med min kompaktkamera eftersom systemkameran har gått sönder och jag aldrig kommer iväg för att lämna in den. Det gick sådär, men så är det alltid för mig när jag ska försöka mig på att bygga upp miljöer. Jag har ju experterna omkring mig på kontoret (i form av Kerstin, Liselotte, Ulrika och Pernilla) så jag känner alltid att det skulle kunna bli så otroligt mycket finare om jag bara hade lite mer erfarenhet inom området. Så det tänkte jag skaffa mig den här våren! Har många bostadsinspirationsjobb inplanerade framöver så förutsättningarna finns ju. Nu gäller det att fixa kameran och våga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar