tisdag 8 december 2009

Lugnt

Så här inför årsslut och jul kan det vara på två sätt i mitt jobb: jättestressigt eller jättelugnt. Förra året var det jättestressigt. Jag hade massa lämningar att klara av och dessutom inhopp på UNT under julen. I år är det jättelugnt. De där sista uppdragen innan jul har helt enkelt inte kommit in, kan det bero på finanskrisen eller att jag tidigare varit så upptagen att jag inte hunnit leta nya uppdrag? Svårt att veta, men nu sitter jag iallafall här med ganska mycket tid oplanerad. Känns konstigt. Försöker att inte stressa upp mig, åren har ju lärt mig att det alltid löser sig. Redigerar bilder, kompletterar redan lämnade jobb, äter lunch med mina kollegor. Sånt jag aldrig har tillräckligt med tid för annars. Letar inspiration och hittar den till exempel hos Rice och deras fantastiska inredningsdetaljer. Har precis bestämt mig för att köpa en helt fantastisk ljusstake som jag längtat efter ett tag nu. Nu behövs bara ett nytt kök, ett nytt badrum och nya tapeter och garderober i sovrummet så är lägenheten perfekt. "Många bäckar små blir en stor å", eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar