söndag 23 maj 2010

Viva DN!

(foto Pernilla Sjöholm)

I dag är det äntligen dags! Vårt stora bröllopsreportage från Las Vegas publiceras i DN Söndag! Läs det här och här!

Alltså, det händer inte varje gång jag blir publicerad nuförtiden, men det här reportaget... jag är så stolt! Jag känner att jag och Pernilla har lyckats få till en bra vinkel, spännande och intressant läsning som ger ett annat perspektiv på något det finns många föreställningar om. Texten är lite kortad i DN, det är synd men jag förstår att de gjorde det för bildernas skull och de 'r värda allt utrymme de kan få. Det lustigaste är strykningen av ett citat som säger att när brudgummen var och sköt maskingevär innan vigsel, så var det en bild av Osama Bin Laden han sköt på. Varför tog de inte med det? Tycker själv att det var så otroligt typiskt amerikanskt.

2 kommentarer:

  1. Helt underbart:)
    Kan inte låta bli att le när jag läser din artikel och tänka tillbaka på när jag jobbade där. Det är verkligen så som du beskriver det, och lite till !

    "Elvis svenska assistent"
    Jessica

    SvaraRadera
  2. En bra och rolig artikel främst eftersom vi är kompisar med Torkel och Maria och även Richard och Jessica som var med. Härliga biler! Och framsidan på söndagsbilagan, wow!
    Karin

    SvaraRadera