söndag 22 januari 2012

Då, då och då


Tio år sedan...
Jag kom in som reserv och började på journalistprogrammet, JMM, på Södertörns högskola, ett av mitt livs bästa beslut! Där fick jag första terminen bland annat använda en digitalkamera för första gången. Jag blev också ett med några människor som skulle bli fina, nära vänner. Jag och Gustav hade precis gjort slut och jag var fri, förvirrad, lite ledsen och lättad. Det året för tio år sen var både mitt bästa och mitt jobbigaste.


Jessica och jag, på den där första digitalkamerabilden.

Bilden på mig från elevpresentationen.

 Sara, lite senare samma år


 Jöran och Jessica på pendeln till Flempan

Fem år sedan...Vikarierade som webbredaktör på Hyresgästföreningen. Trevliga kolleger, superbra arbetsplats men i slutändan inte så tillfredsställande arbtetsuppgifter för mig, för att sammanfatta det hela. Men bra att få testa på webbredaktörsjobbet! Frilansade dessutom på deltid, mest för Allt om resor och UNT. Jag hade precis blivit gravid med Matilda fast jag inte visste om det än och började känna ett svagt illamående. Snöfri vinter var det också, som nu.

 Jag har visst inga bilder på mig själv, tror inte jag kände mig på topp precis då. Så här härlig vinter var det iallafall i slutet av januari.


Och så här fin kunde januarihimlen vara från vårt köksfönster på st Olofsgatan där vi bodde då.

Ett år sedan...
Mådde dåligt över att bo i Sveriges värsta bostadsrättsförening där man inte kunde känna sig trygg i sin egen lägenhet på grund av grannsituationen. Hade precis blivit faster till en liten rödhårig Svante och var gravid med Pontus fast jag inte visste om det än och började känna ett svagt illamående (déjà vu!). På jobbet var det jättemycket att göra, och jag hade börjat göra fasta uppdrag för tidningen 18 Minuter. Jag och Pernilla började så smått planera vårens resa till New York  för att ha något att längta efter i iskylan. Det var sjukt mycket snö och jag var extremt trött på den.

Photobooth för ett år sen. Jag klippte lugg, efter att ha trånat efter det i flera år. Älskar luggen!


Fotade i tropiska växthuset för ett jobb om var man kan hitta sommar mitt i vintern. Tycker faktiskt inte årets vinter ännu har varit lika hemsk som den förra känner jag nu. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar