onsdag 19 september 2012

Begraver mig i minnen

Karin på Metargatan 1999
Jag går igenom dagböcker, gamla brev, lappar med telefonnummer från krogen, baksidor av blandband och andra människors fotografier av mig. Och jag hittade till slut två stora flyttkartonger fulla med foton och negativ från 1990-talet i källaren, högt upp på en hylla hade de hamnat. Att begrava mig i minnen är just nu något som får mig att må bättre. Jag tycker om att hitta tillbaka till den jag var en gång, inte så att jag vill bli den jag var men det är lite som att vandra bakåt på en stig och se varför saker blev som de är nu. På gott och ont, ska sägas. Den där femton år gamla dagboken som jag trodde var fylld av insikter och funderingar visade sig vara som en lista över olika klubbar, barer och killar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar