onsdag 31 oktober 2012

Jag ser henne överallt

Tisdag kväll sent i oktober. Jag är på Friskis & Svettis som vanligt den här tiden. Kan passet utantill och alla andra också, kanske dags för ledaren att byta snart? Allt är som vanligt. Tills jag mittemot mig ser en tjej i tjugoårsåldern i ett blommigt linne. Ett linne som kommer kanske från Indiska eller H&M och som jag och Karin diskuterade ingående för några år sedan. Minns att vi sa att det var precis min stil, men att det var Karin som hade ett. Jag tror att hon hade ett, minns inte exakt. Bara att vi pratade mycket om det där linnet.
Och då försvinner musiken och dansstegen och allt runtomkring. allt mitt fokus försvinner och jag dras in i en tystnad. Och överallt runt mig ser jag henne. Hon som dansar intill har Karins hårfärg, en annan har hennes glasögon. Jag ser henne framför mig här, i det linnet, med mig. Hur kan det vara så att hon aldrig mer kommer att vara med?? Hur kan det, jag kan fortfarande inte fatta. Kan. Inte. Fatta. Herregud.
På vägen ut ser jag Friskispressen i ett tidningsställ. På framsidan ler Karins ansikte mot mig. Alla andra ansikten har bleknat bort.
Jag vill hem.
Jag vill ha henne tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar