onsdag 17 juni 2009

Road trip Östhammar

Själva kärnan i diskussionen: kärnkraften. Här i Forsmark.

Det är inte alla arbetsdagar man tillbringar i sammanlagt åtta Upplänska småorter. Jag och Pernilla reste runt och frågade otsborna vad de tycker om att slutförvaret ska placeras i Forsmark, resultatet kan ni läsa i Lagerbladet spm kommer ut i Juli. Det var mitt näst sista uppdrag före sommaren, snart ska jag inte jobba förrän Matilda har börjat på förskola i augusti. Känns konstigt, och jag kommer nog att sakna både kollegorna och mitt fina kontor.

Jag och Lagerbladet på Gräsö.

En vacker arbetsplats. Hade det inte varit dimma hade man sett Forsmarks kärnkraftverk på andra sidan fjärden.

Midsommarkänsla på Gräsö.

Dag två: Pernilla och Lagerbladet på kondis i Österbybruk.

Typisk liten orts pizzeria med typiskt svenskt restaurangkaffe som stått hela dagen och bränt fast...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar