tisdag 7 februari 2012

Med hjärtat i 1940-talet

I höstas hände det mig en rolig sak, något som måste räknas som ett litet karriärskutt för en skribent. En av mina texter blev utvald att vara med i det nationella provet i svenska under temat "inre och yttre resor". Nu har jag hittat några elevanalyser av  innehållet i min text och det är väldigt intressant och underhållande läsning! Detta är bara från en enda skola i Simrishamn, man kan ju bara drömma om hur många analyser av mitt reportage som skrivits runt om i landet - helt fantastiskt. Klicka på citatet för att komma till analyserna.

"Och vissa bär på drömmar om en annan tid, och Miriam är en sådan tjej som vågar leva ut sin dröm och gör en inre resa i tiden – nästan hela tiden, varje dag."

"Hon gör tidsresor i sin vardag utan att kanske ens tänka på det."

Miriam reser tillbaka i tiden och anpassar sig efter 40-talets normer och kännetecken. Hon lever fortfarande på 2010-talet men har sin själ i 1940-talet!

Reportaget "Med hjärtat i 1940-talet" publicerades i Antik & Auktion i november 2010. Min parhäst Pernilla Sjöholm fotograferade. Miriam själv jobbar på fantastiska Pärlans konfektyr och hennes blogg hittar du här.


(Klicka på bilderna för att läsa på skärmen)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar