torsdag 23 februari 2012

Tvära kast

När man varannan dag är mamma (ja, eller det är jag ju förstås varje dag, men ni fattar) och varannan dag journalist som så gärna vill vara med där allt händer, då är det inte alltid så lätt att hitta balansen. På jobbet längtar jag hem, hemma längtar jag till jobbet. Som jag har skrivit förut så finns det få saker som är så inspirerande som att få barn. Idéerna sprutar. Problemet är tiden att omsätta dem i handling innan det är för sent.
Jag vet inte vad jag vill säga med det här egentligen. Bara att jag är så glad att jag är frilans, min egen. Då kan man åtminstone jobba lite hur som helst. Och att jag ibland känner mig som att jag ska flyga iväg för att jag VILL så mycket. Exakt vad är lite oklart ibland. Men storverk ska det vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar