måndag 21 januari 2013

Jag och Nyamko

Den här tidningsbilagan om jämställdhetsintegrering som gjordes för ett par år sedan var jag redaktör för. Det är ett av de mer intressanta projekt jag har jobbat med, som kom tillbaka i minnet nu när Nyamko Sabuni avgick. Jag har intervjuat henne flera gånger, bland annat då som ett större jobb till den här tidningen. Man kan tycka vad man vill om henne, men hon var i alla fall frikostig med uttalanden. Faktiskt sa hon frispråkigt ett par saker som jag blev uppriktigt förvånad och över, som tyvärr inte passade temat för artikeln. Nu är nog de sakerna inte så relevanta längre.
Jämi som stod bakom den här bilagan finns tyvärr inte längre. Det var ett projekt som tog slut något år efter mitt arbete med bilagan. Väldigt synd, tycker jag, för de fyllde en otroligt viktig funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar