måndag 8 juli 2013

Här och nu

Den här sommaren är jag inte så bra på att vara i stunden. Jobbet förföljer mig i bakhuvudet, det finns halvfärdiga saker som väntar och jag har svårt att släppa dem. Oroar mig för ekonomi, jobb, hur timmar ska gå ihop, en massa saker. Försöker ändå njuta av platsen, här och inte tänka så mycket på framtiden.
Kanske beror det på att livet förändrats så väldigt mycket de senaste två åren. Jag har gått igenom en skärseld och kommit ut på andra sidan, men vem jag har förvandlats till vet jag inte riktigt än. Hoppas att jag vet bättre nästa år, när jag sitter här i soffan igen och hör vågornas brus utanför. Förra året satt jag här fylld med panikartad sorg, den är nu borta och ersatt med något annat, lite mildare och mer vemodigt. Alltså kommer säkert det kommande året bjuda på helt nya känslor igen. Håller tummarna för att det är bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar