tisdag 25 augusti 2009

Amningstankar

Snart ska jag börja jobba med ett projekt som jag väntat på länge, länge. Jag och och journalisten/författaren Agnes Hellström ska skriva en bok om amning! För en tid sen skickade jag ut efterlysningar till mina facebookkonktakter om folk som ville bli intervjuade och responsen var enorm. Tror att jag fick runt 30 svar och åtminstone hälften från mammor jag aldrig hade hört talas om. Känns fantastiskt att det verkligen verkar finnas ett uppdämt behov av just den här boken.
För det finns ju så många halvsanningar om amning som vi mammor och pappor läser med stigande rädsla för att göra fel. Någon måste ta sitt ansvar och visa saker som de verkligen är. Varför inte jag? Jo just det, det är ju jag som ska göra det!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt och vad välbehövligt! Jag ammar fortfarande min tvååring och det anses ju inte riktigt okej i vissa kretsar. Jag har själv skrivit en bok förra året och har idé till en ny bok (jobbar som frilansskribent annars), men jag måste försöka söka någon slags finansiering för att ha råd att göra bokprojektet. Har ni lyckats få finansiering eller satsar ni själva?

    SvaraRadera