onsdag 21 oktober 2009

Vab

Med föräldraskapet kommer nya insikter och lärdomar varje dag. Min senaste , som kommit sedan Matilda började på förskolan, är vab. Vård av barn. Det är en hel värld av samhörighet mellan föräldrar när det är vab på gång. " Vem vabbar imorgon", "En gång vabbade jag en hel månad", "jag var helt enkelt tvungen att ta ut vab" och så vidare. Och när jag skriver på facebook att jag vabar kommer en massa medkännande kommentarer och tummen upp. Det känns bra faktiskt, för man är ju lite orolig när ens barn är sjukt. Och då kan man behöva lite stöd. så i dag vabbar jag alltså. Matilda är skruttig och vi tittar igenom alla filmer: Dora utforskaren, Teletubbies, Mumin, Bulten, Laban, Alfons. Och jag smygjobbar lite vid sidan av. Som mina föräldrar också gjorde. Vissa saker förändras inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar