måndag 7 juni 2010

Noll knop

I dag är en måndag på kontoret. En sån måndag som är förlängning av söndagen och jag kommer inte riktigt loss med allt jag skulle behöva göra. Men såna dagar behöver man ibland! Funderar istället på höstens resa, som går med familjen till Adelaide i Australien och till Thailand, där jag faktiskt aldrig har varit (knäppt, med tanke på att Thailand väl borde finnas i en svensk resejournalists grundutbildning). I Adelaide ska vi på bröllop, själva syftet med hela resan, och där ska vi vara i 2,5 veckor. I Thailand lyssnar jag på min kära kollega Pernillas tips om vart man ska, hon har ju skrivit flera reportage för Vagabond därifrån. Så vi åker nog till Koh Chng och rider på elefanter tror jag, misstänker att Matilda kommer att älska det. Två veckor där med. Och så tre dagar i Singapore. Sen ska man väl klara att landa hemma i novembersverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar