måndag 20 augusti 2012

Imorgon är det dags...

Ja, imorgon klockan 10:30 i P1 kan man höra mig berätta i "Kropp & Själ" om varför jag valt att flaskmata mina barn. Jag är grymt nervös, så även om jag litar på reportern till 100 procent så kommer jag inte att våga lyssna utan lämnar till mina vänner och familj att höra av sig och berätta hur jag lät.
Jag har iallafall samlat alla mina inlägg om flaskmatning och min egen resa i den här bloggen, flyttat över det som kan vara intressant i sammanhanget från min gamla mammablogg som numera är lösenordsskydddad och lagt in dem på rätt datum här. Man kan läsa alla inlägg genom att klicka här. Tyvärr har de hamnat helt i oordning, och jag vet inte hur jag ska komma tillrätta med det problemet men kanske kan man tycka det är intressant ändå.

Jag tänkte också skriva en enda sak som sammanfattar vad flaskmatningen har betytt för mig: jag är så GLAD att jag gjorde det. Att jag kunde få knyta an till mina barm i min egen takt, på mitt sätt, utan smärta och ångest. Jag har nästan aldrig känt mig så lättad som den dagen jag slutade amma Matilda.

Jag, Matilda och nyfödd Pontus. Ibland får man multitaska för att det ska kännas bra för alla. Men minns att jag hade ont i handleden efteråt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar