fredag 8 februari 2013

Om nätkärlek

Jag har inte skrivit något om näthat för att jag inte visste vad jag skulle skriva som inte hela världen redan skriker ut, det vill säga hur sjukt och fel det är. Men sen trillade det här mejlet ner hos mig:

Vad styrka är för mig? För mig är du styrka. Inte bänkpressstyrka eller äta-chili-korv-styrka, utan för att du inte ger upp fast det är svårt ibland. För att du gör det du tror på och på så sätt fungerar som en förebild för både mig och andra. För att driver fram något du själv tror på och inspirerar andra att också tro på sig själva. För att du inte slutat vara den du är.





Du okända person som valde dess vackra rader till mig, tack för att du gjorde min eftermiddag. Jag hade precis suttit och skrivit en lång, lång text som var för sorglig för att publiceras och nu känner jag mig lite gladare. 
Gå genast in och gör någon glad med lite anonym nätkärlek här. Jag har redan gjort det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar