onsdag 29 maj 2013

Fullt upp!

Det händer mycket just nu. Jobben forsar in, jag är ensam med barnen i åtta dagar medan Martin är i Indien (ÅH, bilderna på maten han äter som kommer till min telefon, jag står inte ut. Indisk mat i Indien. Det ÄR det bästa som finns) och om en vecka åker jag och Pernilla till Cornwall på reportageresa. Innan dess ska jag skriva minst sex artiklar, bolla ett av mitt livs just nu roligaste projekt (det hemliga!) och sen kanske sköta barnen också, med lillfingret sådär.
Känns lite skönt just nu att frilansandet alltid går ner lite på sommaren. Redaktörer kommer med besked att "de inte köper in förrän i augusti", så jag hoppas att jag kan få några veckors ledigt i sommar utan att behöva ha ont i magen av oro för höstens jobb. Det är så, frilanslivet. Ena veckan panikmycket, nästa vecka ingenting. Jag är rätt van vid det här laget, men föredrar ändå de här perioderna när det är fullt upp. Det känns tryggare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar