onsdag 15 maj 2013

Ovanligt stolt över mig själv

Genom att kämpa hårt har jag haft en del riktigt roliga, och väldigt personliga framgångar på jobbet den senaste tiden. Idag kom en av dem ut till prenumeranter - nämligen senaste numret av tidningen Föräldrar och barn, där jag skrivit ett stort reportage om flaskmatning.
När Matilda var nyfödd och jag satt och eldade upp mig över de hårt vinklade reportagen som i en anklagande ton präglade mediebilden av amning då, så var min dröm att en dag få skriva omd etta för de stora föräldratidningarna på ett helt annat sätt. Ett icke-fördömande sätt. Det är helt okej att flaskmata. Det är helt okej att amma. Punkt.
Och nu är jag där. I Föräldrar & barn har min egen krönika fått en helsida, och det är något som sväller i mig. Det här har jag uppnått!
Nästa vecka finns den i butik.

Bilden är lånad från Facebook. När jag har en bättre lovar jag att byta ut denpub!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar