torsdag 15 augusti 2013

Hemester

En av sommarens sista grejer för min del var en weekendresa till huvudstaden. Med tanke på att jag bor ungefär 35 minuter därifrån så kanske det kan verka lite onödigt men det var faktiskt en jättefin helg. Jag och min älskade vän Anki bodde på två olika hotell, (det här och det här), vi drack champagne, läste böcker, drack mjöd på E-types vikingarestaurang, fotade varandra framför turistattraktioner, fikade och tillbringade en hel dag vid ett bord tillsammans med två trevliga damer som vi stötte på för att se Prideparaden. Och så åt vi  förstås. Hotellfrukost, det bästa jag vet! Och testade restauranger jag velat gå på men det har man ju inte så mycket chans till i småbarnslivet. Något festande blev det däremot inte, fast vi kanske hade tänkt det. Det var helt enkelt för lyxigt och skönt att få sova hela nätter i en mjuk säng. 


Utsikten från vårt fönster på Hotel Elite Marina Tower i Saltsjökvarn. Stockholm! 

Det ser här ut som att jag fick en massa jobb gjort under helgen också, och det var också min ambition, men sanningen är att jag sitter och kollar på Youtubeklipp.

Anki, ölen och Prideflaggan. En perfekt kombination. 

1 kommentar:

  1. Waow, hotell i Stockholm låter lyxigt! Nästa gång får ni hälsa på oss i vår båt! :)

    SvaraRadera