torsdag 22 augusti 2013

Känn ingen sorg

Det är mycket Håkan just nu. Nästa vecka spelar han på Popaganda och det ska jag se, i går var vi och såg den där filmen som är baserad på hans låtar, Känn ingen sorg. Om man som jag har varit mitt i den euforiska explosionen när den första skivan kom , stått och gråtit av lycka i ett konfettiregn på Roskildefestivalen, skriksjungit till "Ramlar" i många olika kök och suttit på kaféet Cinnamon på Verkstadsgatan och sett honom slänga skyltar när den här videon spelades in, ja då väntar man sig ganska mycket av en sådan film. Jag kanske borde ha läst på mer innan. Hade jag tänkt på det innan hade det kanske varit annorlunda. För nu blev den en liten besvikelse. Jobbigast var nog de överdrivna karaktärerna:
"Hej, jag är den förvirrade nörden som alla tjejer gillar och blir snygg om jag tar av glasögonen."
"Hej, jag är den vackra mystiska rika tjejen som inte har någon personlighet utan är helt uppbyggd av männens blickar på mig."
"Hej, jag är en knarklangare med feta halsband och bakåtslickat hår."
 "Hej, jag är den schyssta sportiga tjejen."
Och så handlingen då. Tyckte verkligen den tog sig i mitten men sen på slutet förvandlades den till något märkligt maffiadrama.
Musiken var i alla fall fantastisk, den var otrolig snygg och de hade verkligen målat upp scenerna bra. Så den hade sina fördelar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar