onsdag 28 november 2012

Hennes röst

Idag är en sådan dag. Mina tankar är inte riktigt här, de är någonstans ett år tillbaka i tiden och mer. Jag är med Karin i huvudet och minnen föll över mig när jag promenerade till jobbet. Att de är just minnen och att det aldrig kommer bli annat och inte finns någon annan än jag som kan fylla i detaljerna, kan jag fortfarande inte fatta.
Karin hade en helt underbar röst. Så melodisk, harmonisk och klangfylld. Jag tänker mycket på hennes röst. Sista åren hade vi mycket kontakt på telefon eftersom vi bodde i olika städer och jag tänker på hur hon lät när vi hälsade och sa hejdå. Ibland lyssnade jag bara på hennes röst och missade orden hon sa, den gjorde mig så lugn. Jag hoppas att hon inte tog illa upp, hoppas hon inte trodde att jag inte lyssnade. Ingen gjorde mig så trygg som hon.
Hon sjöng också. Själv och i olika band och tillsammans med Tom. Jag följde henne och bandet på olika spelningar och satt i olika källare och lyssnade. Helt fantastisk var hon.
I några låtar på Tom Malmqvists första skiva, hörs Karin i form av sitt sång-alias Jani. Jag har lyssnat på det här en enda gång sen i våras och det var för smärtsamt. Det kommer att dröja innan jag lyssnar på det igen. Men jag vill gärna dela en låt med er här, för de är fantastiska tillsammans.

Wood




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar