måndag 4 maj 2009

Blommiga Bloggfantasier


När jag har tid över, eller helt enkelt förskjuter allt annat jag bprde göra, så läser jag bloggar. Man skulle kunna tro att jag läser bloggar som är bra för mitt jobb, som till exempel frilansbloggen. Men nej. Jag har av någon anledning en stark förkärlek till blommiga, sirliga bloggar som inte helt sällan är författade av tjejer som är tio år yngre än mig men ändå redan har glittrande karriärer som designers/ copywriters/ journalister eller vad det nu kan vara. Nio till fem, Underbara Clara, Elsa Billgren, Cherry blossom girl. Kanske är det verklighetsflykten jag vill åt. För inte kan de väl vara så där perfekta hela tiden? Tänk om man vore sådan, som kunde drömma att små rådjur ligger och sover under kudden och som fyndar den perfekta 50-talsklänningen på loppis varje vecka. Som har varma, mysiga middagar där alla sjunger tillsammans, som går på roliga klubbar och som reser som man gjorde förr, med en kappsäck i lappat läder och kappor i mjukaste ull. Det är härligt att läsa om iallafall. Jag blundar för alla inlägg där det förekommer "riktiga" åsikter, för det är klart att de här tjejerna har sådana ibland men dem vill jag inte läsa. Sen kan jag återvända till min deadline, min kalla kopp kontorskaffe och min smutsiga dotter som slänger mat på golvet. Där trivs jag bäst ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar