Ett jobb jag ständigt har i bakhuvudet sedan fem år tillbaka är mitt månatliga konsumentcase i Allt om resor. Vilket gissel det kan vara att hitta dessa case! Det ska alltså vara någon som råkat ut för något, helst negativt, i samband med en resa. Gärna något man kan lära sig av. Jag letar överallt: i nätforum, hos Almäna reklamationsnämnden, frågar alla mina kompsiar och familj, skriver på Twitter och Facebook. det har alltid löst sig hittills, men ibland är det svårt. Som nu. Så nu testar jag att efterlysa via bloggen också. Har du haft reseproblem? Kontaka mig snarast!
Segt. Min Martin blev case i Allt om resor efter att vi råkade ut för inställt flyg i Bryssel på vägen till Senegal.
Hej Johanna!
SvaraRaderaNär vi skulle till Montenegro för ett par år sedan blev flyget försenat. det som var problemet var att vi redan var utanför Sverige eftersom Montenegro inte ligger i EU, alltså redan hade gått utanför passkontrollen. Det vi insåg då var att det bara fanns en liten kiosk och där var allt slut och vi började bli hungriga. Vi fick gå någon konstig bakväg, där man går om man kommer hem, visa passen, förbi rullbandet med alla ankommande resväskor och sen kom vi till den stora hallen, vi fick checka in igen, gå och köpa oss svindyra mackor för att sedan visa passen och komma ut ur Sverige för att sitta och vänta. Det tog JÄTTElång tid och vi trodde nästan att vi skulle missa flyget. Vet inte om det är något att skriva om men det var inte roligt.
Hälsningar Marie