onsdag 17 februari 2010

Femtonspel

Just nu känns livet lite som ett femtonspel, ett sånt där där man skjuter små fyrkanter omkring för att få dem i rätt ordning. I mitt liv är det en tidningsbilaga som ska bli skriven, ett barn som ska skötas och allt på egen hand tills Martin kommer hem från Norge på söndag. Jag jobbar med ena handen och knappar fram Dora utforskaren på dvd:n med den andra. Jag lyckas med att ha min mamma här just den dag som Matilda blir sjuk så att jag trots allt kan jobba lite. Jag far fram och tillbaka mellanhemma och kontoret eftersom Internet där legat nere efter ett strömavbrott. Jag bokar och avbokar möten och tider allt eftersom jag kollar Matildas temperatur.
Jag sa ju det, det är en osviklig regel att barnet är sjukt när man är ensam hemma. Gärna medan man har 15 (ja, fem-ton) artiklar att skriva. Snacka om femtonspel på riktigt!


ps. Båda mina kameror har gått sönder samtidigt också, lagom tills att jag ska till Umeå på måndag och tisdag och göra sex fotojobb. Det var bara att planera in en tur till en som har kamera att låna ut i femtonspelet. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar