fredag 12 mars 2010

Fredagskänsla

I dag pratade vi om ha helgkänsla på lunchen. Jag är nog inte så ba på att skapa helgkänsla, åtminstone inte när det gäller att ha speciellt fin mat och duka fint och så. Ibland får jag lite dåligt samvete över det, ibland blir jag glad över att jag bara gör som jag gör. Lång frukost och sånt ingår ju oftast i helgen också hos oss. Liselotte som jag hyr mitt kontor av är kokboksförfattare, matstylist och har såklart ett enormt stort matintresse, hon pratade så varmt om helgfint att jag bestämde mig för att vi också ska ha det, om det så bara blir den här fredagen och aldrig mer. Gick in på Tasteline för att kolla lite recept och vem hittade jag där - om inte Liselotte som tipsar om fredagsmys! Ibland behöver man verkligen inte gå långt för att hitta inspirationen. Det blev inte ett av hennes recept, men det är ändå hennes förtjänst. Annars hade det väl blivit fiskpinnar som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar