måndag 22 mars 2010

M å n d a g

Idag är det fantastiskt väder ute, man kan omöjligt vara på dåligt humör! Och tur är väl det, för jag har haft en äkta måndagsmorgon som gjort att jag fortfarande, nu vid lunch, inte kommit igång med jobbet. En sömnlös natt utan synbar orsak ligger nog bakom. Först trotsinferno vid overallpåtagningen imorse. Trots måste vara jättejobbigt för barnen! M vill till varje pris inte att vi hjälper henne att ta på ytterkläderna. Samtidigt måste hon säga nej och lägga sig på golvet när vi säger att hon ska göra det själv, hon är ju trotsig. Alltså hamnar vi i låst läge där hon inte vill ta på overallen själv men inte vill ha hjälp. Summan blir skrik och gråt och när man inte sovit själv är det svårt att inte tappa tålamodet.
Glömde sedan plånboken i vanlig ordning, vilket jag upptäckte med full korg inne på Ica. Kom till kontoret, där Internet inte funkar. Så jag fick cykla hem igen och då gick mitt halsband sönder. Nu är jag tillbaka på kontoret eftersom jag hann glömma lunchlådan här när jag var här och vände på morgonen. Använder mobilen som modem, det lärde jag mig när jag var hemma och vände.
Som sagt, tur att det är sol! Känner mig helt okej trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar