fredag 3 april 2009

Vårmode

Nu är det vår och vad passar bättre än att köpa en ny garderob? Låt er inspireras av mina artiklar om mode i UNT City.

Marint och magtröjor i vårmodet

Skickar också lite inspiration med ett rikigt gammalt modefoto, ett av mina första uppdrag som fotograf för tidningen CITY (härligt att se hur min fototeknik utvecklats sedan dess, det är mer nostalgi än kvalitet måste jag säga). Det handlade också om vårmode, fast 2004. Ah, dessa analoga bilder! Jag minns hur jag gjorde när jag framkallade de här bilderna till Citys "Citykoll" som jag hade ett stående uppdrag för ett tag. Jag jobbade extra som bildhanterare på Aftonbladet på nätterna då, och de hade ännu kvar sin stora framkallningsmaskin. Så jag brukade hänga vid den under skiftets sista timme mellan tre och fyra på natten, när det var lugnt, och framkalla mina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar