tisdag 21 april 2009

Carrie Bradshaw a´la Uppsala

Återigen sitter jag och skriver medan Matilda sover. Det är ett så behagligt lugn som infinner sig just de här timmarna efter lunch. Brygger lite kaffe, kollar mejlen, läser tidningen. Perfekt. Nu hade jag dessutom fått ett roligt mejl, med lite information om ett nytt uppdrag jag åtagit mig. Jag ska blir krönikör i UNT:s fredagsbilaga City, som jag redan nu skriver för ofta. Det känns faktiskt otroligt roligt, som en liten egotripp, att mina åsikter är tillräckligt intressanta för att läsas om i tidningen. Som jag skrev tidigare så brukar jag ju inte skriva vad jag själv tycker i mina journalistiska texter. Så det är en liten dröm som blir sann, en dröm som jag tror ganska många bär på. Men glamourös sexkrönikör som Carrie Bradshaw i Sex and the city blir jag nog inte, tyvärr. Eller borde jag byta livsstil nu? Springa till Bamå skor på Sysslomansgatan och beställa ett par Manolo Blahniks kanske? En Cosmopolitan på Stabby pizzeria? Nej, ni hör ju hur det låter. Mina krönikor får nog handla om saker som är som de är. Som i dag till exempel: ostsmörgås på Hornets öppna förskola. Till tygaffären och köpa nalle-stoppning. Och en bryggkaffe med sojamjölk framför datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar