tisdag 24 november 2009

Skit-teknik!

Aaaargh, är det en lag att man måste vara matteanalfabet och teknikblind för att få vara journalist?!? Jag blir så trött på att det alltid är samma scenario när jag ska fixa något nytt. Det blir alltid, alltid så att jag köpt fel version, satt ihop på fel sätt, räknat fel eller vad det nu kan vara.
Som när jag köper tavelramar och råkar trampa på dem så att glaset spricker innan jag ens hunnit innanför dörren till det rum där de ska hänga. Det har inte hänt en gång, eller två-tre. Det har hänt så många gånger att jag tappat räkningen.
Eller när jag ska räkna ut något till en artikel, till exempel hur stor en ökning är i procent. Slutar alltid med att jag får ringa Martin eller mamma och fråga.
Eller som förmiddagen i dag, som var kantad av tekniska missöden. Har registrerat ett domännamn nyligen, www.johannastenius.se. Mycket nöjd med mig själv gick jag in på företagets hemsida för att börja fixa med adressen. Bara för att upptäcka att hela deras webbverktyg är baserat på att man ska ha Internet Explorer av en ganska sen version. Som inte finns för Mac, visade det sig. Jag kan alltså inte administrera min nya hemsida överhuvudtaget på jobbet. Vet inte om detta är något jag borde fattat eller om jag ska vara arg på företaget i fråga?
Nästa sak som hände var att jag försökte flytta bloggen till min nya adress och alla kommentarer jag någonsin fått försvann. Inte lyckades jag med flytten heller.
Slutligen kom ett mejl som grädden på moset, om att flera bilder jag skickat till ett jobb var oskarpa. Gick in på en hemsida för att leta lite nya pressbilder. Sidan låg nere, såklart. Sen hängde sig Internet.
Teknikskit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar