söndag 2 januari 2011

Dag 11: Mina syskon

Mina syskon. Jag har två bröder, båda äldre. Jag antar att jag därmed är en ganska typisk lillasyster som alltid velat välja andra vägar. När jag var liten var det en lycka att ha äldre bröder som försvarade, hjälpte en och som man kunde slå (det var när jag var riktigt liten). Min ena bror M lyssnade på Depeche så hans tak som var mitt golv vibrerade, var teknolog i chockrosa overall och ska snart (inom en vecka, så himla spännande!) få sitt första barn efter att under flera år varit pappa tillsammans med sin vackra frus två söner. Min andra bror F älskar Springsteen och jobbade i skivaffären i centrum när jag var liten, en coolhet som ibland spillde över också på mig när jag alltid fick höra de senaste vinylsinglarna först. Han hade flickvänner i sitt rum och en kanin som hete Pine. Nu är han barnläkare och har också en vacker fru och tre barn, Matildas kusiner som hon avgudar. Nu när vi alla är vuxna kan vi umgås på ett nytt sätt, att jag är ganska många år yngre är inget någon längre tänker på. Det är fint med syskon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar