fredag 21 januari 2011

Tofsfeber på Formex

Jag har varit och spanat in vd som gäller i inredningsväg under våren på branschspektaklet Formex. Och jag kan bara dra en slutsats: det enda vi vill ha är Maria Montazami! Mässan var proppad med vackra, inspirerande saker och människor men var var alla journalister? Ingen annastans än i Maria Montazamis monter där det rådde rena paparazzi-jaktstämningen. Väskor, skärp, hundhalsband och armband är några av sakerna Maria designat och ser man tillfolkmassan så kommer de att synas i var mans hem senare i vår. Se fram emot en vår fylld av tofsar.

Maria Montazami med en av sina produkter, ett flätat skärp. På insidan finns citatet som blivit en moderna klassiker inristat: "Utan läppstift känner jag mig naken, rädd, exposed". Ett måste till våren?

En av mina egna Formexfavoriter: under barnrumslampa med kantband och pärlor som jag verkligen skulle vilja ha i mitt eget sovrum. Kommer tyvärr inte ihåg tillverkaren.

1 kommentar: