måndag 14 maj 2012

Bloggföreläsning

Jag följer statistiken på bloggen och vet att jag har rätt så få regelbundna besökare här. Däremot har jag vissa dagar väldigt många läsare, om jag skrivit något speciellt. Varför är det så? Säkert för att jag inte har något genomgående tema och baktanke. Det är ingen livsstilsblogg, inte en karriärblogg, modeblogg eller matblogg. Det kommer heller inte att bli så. Jag trivs bra såhär. När jag vill att folk ska läsa så verkar de ändå hitta hit.
Nästa vecka ska jag frukostföreläsa på Reginateatern om bloggande för kreativa företagare här i Uppsala, arrangerat av Kreatörslots Uppsala län. Jag hoppas kunna dela med mig av all inspiration jag hämtar bara genom att ha det här forumet att dela med mig av saker i. Lite nervöst är det förstås, jag är ju den jag är och kan inte, som jag tror att många bloggare jag gillar gör, skapa en sammanhållen bild av mitt liv utan att skriva om också andra saker som jag har lust med. Jag hinner inte. Mitt liv, och bloggen, ser ut som de gör, helt enkelt. Det räcker långt!

Här finns inbjudan till föreläsningen, om du skulle råka vara en kreativ företagare i Uppsala län som vill äta frukost och se mig vara nervös på scenen. 

2 kommentarer:

  1. Det räcker bra som det är Johanna. Det är som livet, lite av varje, stort och smått, alltid läsvärt.

    SvaraRadera