torsdag 10 maj 2012

Skolverket

Just nu håller jag på med ett gaska stort jobbprojekt. En tidning jag är redaktör för som ska handla om skolan, för att sammanfatta det mycket kort. Därför besökte jag i går Skolverkets nya lokaler i det gamla tingshuset på Fleminggatan i Stockholm och blev imponerad. Det var så himla snyggt och respektingivande där! Någon riktigt smart inredningsarkitekt hade verkligen använt sig av de resurser som byggnaden ger och gjort det bästa av dem. Jag skulle ha kunnat stanna där länge bara för att fota inredningen. Men jag hann inte med mer än några Instagrambilder, ja och så porträtt på min intervjuperson förstås (gissa vilken inredningsdetalj på bilden nedan vi använde oss av för porträttet...). Men de får ni vänta till Almedahlsveckan för att titta på. Vill ni följa mig på Instagram så heter jag Tjohanna.


Tillägg: har nu lyckats googla mig till att det är Tema arkitekter & inredning som gjort inredningen, tillsammans med Skolverkets egen projektledare. Huset är till stora delar K-märkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar