fredag 11 maj 2012

Sömnbrist


Det börjar handla om inte några nätters, sömnbrist, inte heller någon vecka eller ens några veckor. Det handlar om månader då jag inte har sovit mer än någon timme i sträck. Och det gör konstiga saker med ens kropp. Yrsel, konstant hunger, obalanserat humör. Huden känns lite som gummi och håret står på ändå. Kan ju också vara en reaktion på de senaste månadernas omskakande händelser, men jag skyller till stor del på sömnbristen. Måste. Få. Sova. Bebisen hostar och hostar, när han inte hostar så äter han eller kryper i sömnen tills han väcker sig själv. Den stora vill ha mjölk eller vill inte ha mjölk, vill gå på toa eller drömmer. Jag studsar upp och ner ur sängen som en jojo. Tvåbarnslivet. Glamouröst är det INTE. Jag sitter på jobbet och drömmer mig bort bland gamla resebilder och festbilder från förr. Hur livet förändras.

Road trip runt Las Vegas med Pernilla, våren 2010.

Samma roadtrip, tidigare på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar