tisdag 17 mars 2009

Argt brev


I dag har jag bemött kritik i brevform som jag fått från ett större företag jag skrivit om ett flertal gånger. Först fick jag is i blodet: tänk om jag inte hade på fötterna när jag skrev? Men efter att ha dubbelkollat alla fakta kunde jag bara konstatera att jag hade rätt och att siffror kan visa olika saker beroende på i vilket sammanhang man ser dem. Det är något som ofta glöms bort i tidningar. Ett företag kan till synes ha ganska få klagomål men när man sedan jämför dem med ett mycket större företag kan man se att det ändå är många i förhållande med företagets storlek.
Jag gillar verkligen konsumentjournalistik. Jag gillar att ringa till ARN, Konsumentverket och Kronofogdemyndigheten. Jag gillar att upptäcka att jag faktiskt kan något också, att min erfarenhet betyder något så att jag kan vara säker på mina resultat.
För övrigt lyser vårsolen in här på loftet i dag, det är nästan första gången sen jag flyttade in i lokalen i november som jag ser hur mycket takfönstrena gör. Lycka är att ha ett eget kontor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar