torsdag 26 mars 2009

Mitt kontor

I dag är inte en av mina bästa jobbdagar någonsin. Jag har fått bakläxa av en redaktör och en stor räkning från CSN med posten. Men försöker kämpa på ändå. Istället för att berätta mer om mig kan tänkte jag då passa på att berätta om vilka jag delar kontor med.
Jag har alltså suttit i den här lokalen sedan november förra året och trivs jättebra. Vem skulle inte göra det? Ett ljust vindskontor i ett gammalt gårdshus med utsikt mot slottet och domkyrkan! Jag delar plats med min kära vän och kompanjon Pernilla Sjöholm, som jag känt sedan vi jobbade natt tillsammans på Aftonbladets bildavdelning för sex år sedan. Vi sitter längst in på loftet och har vår egen lilla miniredaktion här. Utanför sitter Andreas Berger, grafiker och hans fru Åsa Berger, kostrådgivare. Själva huvuddelen av lokalen, under loftet vi har, är det Liselotte Forslin som har tillsammans med en fotograf, Ulrika Ekblom. Liselotte är matstylist och skribent och hon har ett jättefint kök och en studio där de gör kokböcker och matjobb för olika tidningar.
Det är himla kul att vi jobbar med olika områden här på kontoret, det gör att man kan hämta inspiration från varandra.
Här kan man se mer om mina kollegor:

Pernilla Sjöholms hemsida och blogg
Andreas Berger
Åsa Berger
Liselotte Forslin
Ulrika Ekblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar