tisdag 24 mars 2009

Fotojobb

Som frilans får man göra lite av varje för att få affärerna att gå runt. Då är det tur för mig att jag också är fotograf. På senare år har jag oftare skrivit än fotograferat men situationen har varit den omvända också. Som reporter på dagstidning fotograferade jag ofta mina egna jobb, samma sak de gånger jag gör resor. Och så fotograferar jag bröllop också, inspirerad av min kontorskollega och kära vän Pernilla Sjöholm som är fotograf (och skribent också förresten, precis som jag är hon en mångsysslande frilansare).


En bild från mitt allra första fotojobb för en "riktig" tidning. Zenya är 17 år och bor i Kohtla Järve i Estland. Han tillhör Estlands ryska befolkning och hoppas på en ljus framtid. Från en resa i Estland 2003, reportage om politik och miljöförstöring. Sara Åkesson skrev, reportaget publicerades i tidningen Frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar