fredag 18 september 2009

Dags för bröllopsfoto

Så här är det. Ena dagen har man ångest för att man inte har några uppdrag. Andra dagen kommer man på hur mycket man har och stressar över det. Nu är det iallafall fredag och jag ska hem och laga indiskt. I morgon ska jag fotografera ett bröllop i engelska kyrkan! Är lite nervös trots att jag är en rätt van bröllopsfotograf numera, men det kanske bara är nyttigt. Utan nerver sämre resultat. Har sett ut tre fina platser i närheten av kyrkan: kullerstensgata, romantisk bänk vid vattnet, stor fin ek. Traditionellt och bra. Höstbröllop är ju det finaste.


Har även en checklista numera, för att inte glömma någon viktig detalj. Man ska ju inte bara ha bilder på två som pussas liksom. På listan över saker jag inte får glömma att fotografera finns:

- Porträttbilder på brud/brudgum
- Skorna
- Brudens frisyr
- Händerna med ringar
- Silhuetter mot himlen
- Buketten
- I rörelse

Åh, nu blev jag peppad igen, vad kul det ska bli! Älskar att ta del av andras stora dagar i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar