onsdag 23 september 2009

Små saker som fastnar

Jaha, nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. Tiden vekar rinna mellan fingrarna just nu och inget blir riktigt så bra som jag vill. Var i iallafall på ett roligt jobb för Hemma i HSB igår med Pernilla, min kära fotografkollegavän. Två nybyggda lägenheter, två helt olika liv. Jag blev faktiskt lite tagen av det, trots att jobben var både korta och relativt enkla. Det är ju så, vissa saker fastnar hos en och det är inte nödvändigtvis de saker som verkar sensationella vid första anblicken. Om man tar sig tid har varje människa något att säga, det låter klyschigt men är sant. Det är därför det är synd att tiden ofta är så knapp, speciellt när man jobbar på en dagstidningsredaktion där man alltid tycks behöva lämma in lite mer än vad som egentligen är nyttigt för kvaliteten. Tycker att jag har blivit en bättre lyssnare sen jag blev frilans!
Mellan reportagen drack vi afternoon tea på Chaikhana i Gamla Stan, kan verkligen rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar