torsdag 10 september 2009

Flyt!

Det är ju roligt att fixa med bloggen lite och nu har jag bytt ut rubriken högst upp, vad tycks? Hoppas det inte ser för rörigt ut.
Just nu sitter jag på kontoret ensam, klockan är tidigt på morgongen eftersom Matilda väckte oss redan strax efter sex. Pigg, skulle man kunna tro. Men nej, morgonen bestod mest av gnäll och skrik och högljudda krav på att få "vila". Ibland önskar man att hon förstod att hon helt enkelt kunde ha försökt somna om från början!
Iallafall, i går var jag i Stockholm. Åkte dit med tomma händer och kom hem med sju klänningar, två tokiga hattar, en keps och en New Yorkresa! Så kan det gå när man har flyttat från storstan. Beyond retro hade storrea efter som de ska flytta från sina lokaler i city och jag trodde jag skulle bli galen. Det fanns så många klänningar och så billiga!!!! För sju stycken betalade jag sammanlagt ungefär 380 kronor, tycker nog att det var ett överkomligt pris...
Jag hann också med ett möte om boken med Agnes och ett till möte på redaktionen jag jobbar nästan mest för just nu, som ligger i Bonnier tidskrifters hus på Sveavägen. Och ja, det ser alltså ut som att det blir New Yorkresa i oktober för mig! Jag kan nästan inte tro att det är sant, har inte varit där sen jag var sju år gammal. Trots att jag ska jobba hela tiden känner jag mig så sjukt peppad. Och tycker faktiskt att jag förtjänar lite jobbflyt just nu!

Matilda iklädd sex av mina sju klänningar och en fånig hatt. Samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar