onsdag 16 september 2009

Efterlysning

Vårt arbete med reportageboken om amning är full gång! Men vi söker fortfarande en del personer så jag testar att efterlysa här. Har precis satt upp en lapp på bvc också.

Boken ska alltså bli en reportagebok om amning. En handbok för alla blivande föräldrar (alltså INTE bara mammor, utan båda föräldrarna) om vad amning egentligen är och varför ämnet är så laddat. Vi villl också visa vila alternativ som finns till amning på ett nyanserat och objektivt sätt.
Vi vill ha många porträtt och intervjuer med föräldrar som på olika sätt har funderat kring amningen. Kanske långtidsamning, kanske flaskmatning redan från start, kanske något annat.

Hör av er!

Vi söker speciellt:

- Pappor

- Någon som strikt följt rekommendationen och helammat I sex månader.

- Någon med positiva erfarenheter av delamning

- Någon som valt att amma länge, kanske flera år.

- Ni som har erfarenhet av att få ett andra barn.

- Någon som vill prata om kropp, själ och hormoner, som till exempel råkat ut för depression eller ångest i samband med amning.

1 kommentar:

  1. Jag kan ställa upp. Jag mailade till dig tidigare om detta. Men vill passa på att säga att jag också kan ställa upp för en längre intervju om du är intresserad. Jag ammar fortfarande min dotter som är 2 år och 3 månader. Min sambo har hela tiden varit positiv till min amning och försökt underlätta för mig och peppa mig att amma så länge som möjligt, trots att den kanske kan ha inneburit att han inte fått lika mycket kontakt med dottern, framförallt till en början. Jag har inte frågat honom ännu, men det kan tänkas att han också vill ställa upp och berätta om sina erfarenheter.

    SvaraRadera